درب اتوماتیک چیست

 




همان گونه که می دانیم امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز ساخت وسایل و امکاناتی که به رفاه و آسایش انسان کمک کند بیش تر می شود و همان گونه که هر کدام از تجهیزات مورد استفاده انسان پیشرفت می کند، درب های اتوماتیک یکی از این وسایل و تجهیزات است که امروزه به دلیل مزایایی که دارد، کاربردش رایج شده است و در مکان های مختلف شاهد کاربرد این نوع درب هستیم.


امروزه کاربرد درب اتوماتیک بسیار رایج شده است، به نحوی که نیاز هر ساختمانی شمرده می شود. درب اتوماتیک دارای دو نوع شیشه ای و پارکینگی است که هر یک دارای خصوصیات مخصوص به خود می باشند.درب اتوماتیک به دلیل کاربردها و مزایای خوبی که دارد، در بین اشخاص محبوب شده و همواره با استقبال آن ها، مواجه می شود


درب های اتوماتیک شیشه ای در اماکنی مانند بانک ها، بیمارستان، مراکز تجاری، مراکز درمانی، هتل ها و … کاربرد دارد. همچنین علاوه بر ظاهر زیبای این نوع درب، باعث صرفه جویی در انرژی گرمایشی و سرمایشی می شود.درب های شیشه ای دارای انواع مختلفی می باشند که می توانید بر اساس ویژگی های فضا، نوع متناسب با آن را استفاده کنید.


درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک نوعی از انواع درب می باشد که برای باز و بسته شدن، به نیروی دست نیاز ندارد و از طریق موتور الکترونیکی و برد الکتریکی، باز و بسته می شود.بنابراین درب اتوماتیک سبب راحتی کاربرد آن برای اشخاص شده و برای کسانی که از توانایی جسمی ضعیفی برخوردارند یا همراه بچه، وارد مکانی می شوند، بسیار کاربردی می باشد‌. زیرا به صورت اتوماتیک، باز و بسته شده و نیازی به استفاده از دست ندارد.


درب اتوماتیک به دو صورت عمودی و افقی حرکت می کند. درب اتوماتیک شیشه ای به صورت افقی حرکت می کند و درب های اتوماتیک پارکینگی و حفاظتی، شکل حرکتشان به صورت عمودی است.بنابراین درب اتوماتیک شیشه ای به صورت عمودی حرکت نمی کند، مگر در سیستم های دکوراتیو و نمایشی‌.


تاریخچه درب اتوماتیک

اولین درب اتوماتیک، در سده اول بعد از میلاد مسیح کشف شد. شخصی به نام هرون، درب های بزرگ و سنگین معبد اصلی شهر را به صورت اتوماتیک باز کرده بود.سپس در سال ۱۹۳۱ در آمریکا، درب اتوماتیک سوئینگ اجرا شد. این درب با قیمت صد دلار، در یکی از رستوران ها اجرا گردید.


پس از آن و در سال ۱۹۵۴، باز هم در کشور آمریکا، اولین درب اتوماتیک کشویی مورد استفاده قرار گرفت. ولی این نوع سیستم سبب به وجود آمدن مشکلات بسیاری شد. به همین دلیل از چرخه تولید خارج شد و سرانجام در سال ۱۹۶۰، درب های الکترونیکی وارد بازار شدند.


درب اتوماتیک شیشه ای فروشگاه چیست؟

درب های اتوماتیک شیشه ای برای فروشگاه ها سبب افزایش رفاه و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. به همین دلیل در بسیاری از فروشگاه ها مانند فروشگاه مواد غذایی، پوشاک و… کاربرد دارد.این نوع درب به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود و نیازی به نیروی دست ندارد. علاوه بر درب اتوماتیک فروشگاهی، درب کرکره ای فروشگاهی نیز با استقبال افراد، مواجه شده است و کاربرد بسیار خوبی برای فروشگاه های بزرگ دارد.


درب اتوماتیک استیل طلایی چیست؟

این نوع درب یکی از انواع درب های اتوماتیک زیبا و جذاب می باشد. استیل درب اتوماتیک، مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی داشته و کاربرد بسیار خوبی در مناطق پر رطوبت دارد. درب اتوماتیک استیل طلایی با زیبایی خاصی که به محیط اطرافش می دهد، سبب جلب توجه و استقبال افراد شده است. همچنین این نوع درب، هماهنگی ویژه ای با فضای اطرافش دارد که سبب زیبایی بصری می شود.

Post a Comment

0 Comments